2022 m. spalio 2 d., sekmadienis

Kelionė į Aukštaitiją

Spalio 2d., sekmadienį iš Šilainių  autobusu  į Aukštaitiją vyko  40 narių iš skirtingų nevyriausybinių organizacijų. Kelionės tikslas- Joniškėlis, pakeliui užsukant į Kėdainius ir Bistrampolio dvarą.

Po Kėdainių senamiestį vaikštinėjome su istoriku Vaidu, kuris papasakojo kelių šimtmečių miesto istoriją, kiek leido laikas aplankėme įžymesnes vietas ir  supratome, kad ten verta sugrįžti ir skirti miestui daugiau laiko. Praalkę užsukome į kavinę "Raganė", kur susipažinome su naminių virtinių gamybos procesu, istorija, įvairove ir žinoma jų paragavome. Pakeliui aplankėme vieną iš ryškiausių Šiaurės Lietuvoje, naujai atgimusiame Bistrampolio dvare. Ekskursijos metu gidė aprodė visas dvaro patalpas, pasidalino žiniomis apie dvarą, galimybes dvarą pritaikyti visuomenės poreikiams. Pasivaikščioję po rudeninį parką, apžiūrėję žirgus ir žvėrelius Bistrampolio dvare, patraukėme į mažąjį Šiaurės Lietuvos perlą- Joniškėlį. Joniškėlyje mūsų jau laukė tikras joniškėlietis Viktoras ir labai nuotaikingai pradėjo ekskursiją  tikra aukštaitiška tarme. Susipažinome su   Karpių dvaro istorija ir dabartimi, dvarininkų Karpių gyvenimu ir indėliu  į Joniškėlio puoselėjimą. Nustebome sužinoję koks svarbus Joniškėlis buvo Lietuvos inteligentijos ir visuomenės veikėjų  gyvenimuose, kiek žymių žmonių ten leido laiką. Dar labiau sužavėjo Joniškėlėnų  ryžtas, ištvermė ir patriotizmas šimtmečių eigoje. Ir šiandien Joniškėlyje verda įdomus gyvenimas, vystomi verslai. Aplankėme 30 metų Lietuvoje auginantį vynuoges, vyno gamybos tradicijų puoselėtoją  Algirdą. Susipažinome su vyndarystės ypatumais, sužinojome iš ko galima gaminti vyną, kokie vaisiai ir net daržovės tam tinka, koks vynas skaniausias ir Lietuvoje parduodamas. Paragavę kelias rūšis  šviežiai skintų vynuogių, pasidžiaugę jomis kabančiomis virš galvos ir  apžiūrėję Šv. Vincento vyno rūsį susiruošėme namo.  Į Kauną grįžome vėlai, į namus dar vėliau. Kelionė buvo kupina įvairiausių  įspūdžių ir potyrių, puikių istorijų, geros nuotaikos ir bendrystės.

Kelionė organizuota vykdant Valstybės biudžeto lėšų naudojimo nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2022 mrtų veiksmų plano 1.1.6. "Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse" projektą "Bendrystės galia". Sutartis 2022-09-14d. Nr. SRB-472. Pagrindinis rėmėjas Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.