2018 m. gruodžio 9 d., sekmadienis

Edukacinės kelionės

Mėgstame keliauti ankstyvais  sekmadienio rytais. Susirenkame, susėdame į autobusą ir išvažiuojame visai dienai... Šį sekmadienį pajudėjome link Trakų. Trakai pasitiko mus apsnūdę, tušti- net suabejojome, ar mes ne per anksti. Ar tikrai mūsų jau laukia pilyje?  Abejonės kankino tik einant tuščia paežere. Pilies kieme mus pasitiko du puikūs gidai ir visą valandą vedžiojo po menes, pasakojo istorijas apie jose gyvenusius didikus ir saugomas vertybes. Vėliau dar dalį pilies menių apžiūrėję savarankiškai, grįžome prie Galvės ežero kranto priešais pilį, kur prisišvartavęs legendinis prekybinis laivas "Vytinė". Vytinė - tai užmiršta Lietuvos istorijos dalis, tai priemonė padėjusi valstybei uždirbti pinigus pilims, mokslui, karams, menams. Iki atsirandant geležinkeliui pagrindiniai prekybos keliai buvo vandens keliai, Lietuva jų turėjo keletą ir pagrindinis buvo Nemunas. Vytinė išskirtinai Nemuno laivas pasaulyje neturintis analogų. Mes mielai pasinaudojome galimybe  praleisti laiką didžiausiame XIX a. Lietuvos vidaus vandenų laive "Vytinė", kuriame įrengta prekybos istorijos ekspozicija su įdomius faktus atspindinčiais eksponatais. Su laivo istorija, jo statyba, šiuolaikinėmis galimybėmis supažindino gidas, laivo kapitonas Vladas Kasperavičius. Atsisveikinę su svetingu kapitonu, sėdome į autobusą ir pasiekėme sostinę Vilnių. Čia mūsų laukė Džiugo sūrio degustacija Džiugo namuose ir Kalėdinio Vilniaus grožybės. Išragavę visas sūrio Džiugas brandas, pavaikštinėję šventinėmis Vilniaus gatvėmis ir Kalėdų miestelyje grįžome laimingi namo.
Kelionių pagrindinis rėmėjas - Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.